Daria Trafankowska - sałatka Kwiat Kalafiora


Duśka nie była mistrzem patelni, lubiła zjeść w teatralnym bufecie i nie stroniła od fast foodu. Pierwszy raz jadłyśmy razem w Londynie, gdzie pojechałyśmy z przedstawieniem „Balladyna” i była to zupa minestrone. Nigdy nie zapomnę tej zabawnej sytuacji, ponieważ doprawiając zupę przedawkowałyśmy pieprz. Nie miałyśmy pieniędzy na inne dania, więc kończyłyśmy jeść zupę ze łzami w oczach, ze śmiechu i nadmiaru pieprzu. Duśka też gotowała zupy, ale najczęściej odchudzające, z dużą ilością papryki, którą w diecie można było jeść przez tydzień do woli.
Na liczne imprezy teatralne przynosiła smakowite sałatki wykonane przez siebie i tu pamiętam dwie, jedna była z utartego sera żółtego, której nigdy nie jadłam, bo wydawała mi się bombą kaloryczną a druga z kalafiora. Zawsze przed bankietem czy wspólną imprezą pytałam Duśkę, czy będzie sałatka z kalafiora. Wtedy ona sałatkę robiła i było rozkosznie. Kiedy już się uzależniłam od kwiatu kalafiora, Duśka dała mi radę, powiedziała że już czas żebym sama zrobiła sałatkę i w ogóle żebym robiła ją sobie kiedy tylko mam ochotę, a nie czekała aż ktoś zrobi to za mnie. Posłuchałam się i dostałam przepis, którym podzielę się z wami, bo i na was przyszedł czas żebyście sprawy wzięli w swoje ręce.
Uwaga ta sałatka uzależnia więc się dobrze zastanówcie zanim podejmiecie decyzję i kupicie kwiat kalafiora. Jest bardzo prosta, wystarczy kilka składników i w minutę można zabłysnąć w towarzystwie.

Uwaga! Oto bezcenny przepis:



Umyć ręce do łokci, paznokcie wyszorować. Wziąć duży umyty surowy kalafior i podzielić go na małe różyczki (można sobie pomóc nożem). Taki rozdrobniony kalafior wrzucić do dużej miski, dodać ulubiony ser pleśniowy, drobno pokrojony koperek albo szczypiorek, wcisnąć dwa ząbki czosnku. Wszystko wymieszać z dowolną ilością majonezu, odstawić do lodówki żeby sałatka się schłodziła i danie gotowe. Przepis można modyfikować w zależności od upodobań. Nie spotkałam osoby, której by sałatka z kalafiora nie zasmakowała. Jeśli zostanie po imprezie to proszę nie wyrzucać, następnego dnia też jest wyśmienita. Taki kwiat kalafiora to dużo zdrowia, SMACZNEGO.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Janosik - Marek Perepeczko

Sałatka Kaliny Jędrusik

Gena nie wydłubiesz